Hvordan sette opp webinar i Teams?

Hvordan sette opp webinar i Teams?

I dagens tips kan du se hvordan du enkelt kan sette opp et webinar i Microsoft Teams. Den vanlige måten å bruke Teams på er til videomøter enten med medarbeidere eller med kunder. Webinar-funksjonaliteten som ble lansert våren 2021 inneholder derimot spesielle funksjoner for å kjøre seminar online, blant annet har du:

 
  • kan ha opp til 1000 deltagere! (det holder for de fleste norske virksomheter)

  • skreddersydd registreringsside (landingsside/informasjonsside for webinaret med påmeldingsinformasjon)

  • deltagerlister

  • proffe presentasjonsmuligheter for presentatør (også kalt produsent), blant annet kan du legge "neste" presentasjon/video inn i en kø (preview) slik at man sømløst går over til neste innslag uten å måtte "unshare" og "share" på nytt som ofte skaper forstyrrelser

Det er ganske så enkelt å sette opp webinar, - ta en titt på fredagstipset.

 
 
Ny digitaliseringslov: Her er det du trenger å vite

Ny digitaliseringslov: Her er det du trenger å vite

Hva innebærer den nye digitaliseringsloven, som trer i kraft om kort tid? Vi ser nærmere på de sentrale kravene. Uansett om din virksomhet er...

Les mer
Copilot hit og Copilot dit – hva er hva innenfor Microsoft AI verden og virker det?

Copilot hit og Copilot dit – hva er hva innenfor Microsoft AI verden og virker det?

Microsoft er offensive innen AI og slipper konsepter på løpende bånd, men hva er hva og er det brukbart? La oss se på hva Microsoft tilbyr per i dag....

Les mer
Microsoft Copilot – fremtidens arbeidsplass

Microsoft Copilot – fremtidens arbeidsplass

Jobb effektivt med din egen eksklusive personlig assistent – Microsoft Copilot. Vi er overbevist om at Microsoft Copilot er nøkkelen til fremtidens...

Les mer